solemio.reismee.nl

Weer thuis!

De vakantie zit er op

Frown

We hadden vanmorgen om 5:45 de wekker gezet, omdat we rond 7 uur wilden vertrekken. De wekker was niet nodig, want om 5 uur werden we wakker van enkele onweersdreunen. Dat hadden we nog niet meegemaakt, dreunt lekker door zo tussen die bergen.

Om 7 uur kwam Gert nog even langs en na nog even gekletst te hebben zijn we om 7:30 dan toch echt vertrokken. We waren van plan nu wel de Splugenpas te nemen, maar het was zo'n slecht weer dat we daar toch maar van af zagen.

De rit van Gera Lario naar Lugano is een flinke zit. Het was gelukkig niet druk, dus we deden er precies 1 uur over om in Lugano bij de snelweg te komen. Na dat uur ben je het geslinger en gekronkel langs de meren ook wel beu moet ik zeggen... zeker als je naar huis wilt en het slecht weer is.

Tot aan Lugano regende het nog matig, vanaf Lugano begon het te hozen, flitsen en onwerenen hoewel ik een verschrikkelijke hekel heb aan de Gotthard tunnel (elke tunnel eigenlijk) zag ik er nu naar uit om even 17 kilometer een dak boven het hoofd te hebben. Gelukkig deze keer geen oponthoud bij de tunnel. Aan de andere kant was het weer helaas net zo slecht.

Na Basel werd het tijdelijk wat beter (200km ofzo) waarna het opnieuw begon. En dan zijn die fijne Duitse snelwegen ineens helemaal niet fijn meer. Het water spat net zo hard weer omhoog als het naar beneden komt lijkt wel.

Ondanks het slechte weer verliep de reis eigenlijk heel voorspoedig. Weinig oponthoud, 1 file iets voorbij Karlsruhe waar ons navigatieding ons perfect omheen wist te loodsen. In Duitsland hebben ze gewoon B-wegen waar op een gegeven moment een bordje 'einde 120' staat... Daar kunnen we hier nog wat van leren :-)

Iets na zessen waren we weer bij Eindhoven.