solemio.reismee.nl

Huisje 30

Ons onderkomen deze vakantie is huisje nummer 30 op Villaggio Sole Mio. We hadden al een aantal jaren tevergeefs gezocht naar een bungalowpark aanhet Comomeer, tot we een advertentie van de eigenaar van huisje 30 op Marktplaats zagen staan. Snel de website van Sole Mio bezocht, helemaal enthousiast geraakt en binnen een paar uur hadden we de bungalow gereserveerd.

En dan is het altijd even afwachten of hetzo'n park en huisje aan je verwachtingen voldoet. Nou, dat het park aan onze verwachtingenruimschoots heeft overtroffen hebben weop dit weblog al meerdere malen laten merken,voor de geinteresseerden schrijven we nu ook een berichtje over het huisje.

Ligging
Huisje 30 ligt vlakbij de receptie. Het ligt niet pal aan het meer, maar dat vonden wij met dekleine ook niet zo erg. Het ligt redelijk centraal en het meer is op een steenworp afstand.
Rondom het huis ligt een groot grasveld en er bloeien flink wat bloemen en planten. Schuin voor het huis staat een grote boom die bij hoge temperaturen een heerlijke schaduw geeft om onder te gaan zitten.
Voor mensen die aan internet gehecht zijn, het voordeel van huisje 30 is dat het beschikking heeft over draadloos internet omdat het het dichtst bij het access point staat. Andere bewoners moeten naar het (overigens zeer nette) internethuisje om te kunnen internetten.

Buiten
Het huisje beschikt over een heel groot verhoogd terras, een van de grootste van het park zoals we gezien hebben. Er zijn diverse zitjes bestaande uit 2 houten banken, een grote houtentafel, 2 houten stoeltjes, 4 verstelbare stoelen en nog 2 kuipstoeltjes. Ook is er een kleine parasol aanwezig. Meer dan genoeg voor 6 personen dus. Het terras ligt op het zuiden dus ideaal voor zonaanbidders. Als je schaduw wilt kun je onder de grote boom terecht. Er is ook een BBQ aanwezig.

Zithoek
Dezithoek is smaakvol ingericht met 2 rode leren banken die de aandacht trekken.Op dekleine flatscreen tv zijn door de schotelantenne alle Nederlandse zenders te ontvangen. Er is ook een dvd speler aanwezig. Vanaf de bank is het uitzicht op de berg Monte Legnone prachtig.

Eethoek
Het eetgedeelte bestaat uit een grote eikenhouten tafel en 6 houten stoelen.

Keuken
De keuken is voorzien van stenen aanrecht, gaskookplaat met 4 pitten, koelkast met vriesvakje, magnetron, koffiezetter, fluitketel en een vaatwasser. Dat laatste is echt ideaal.

Slaapkamers
Er zijn drie ruime slaapkamers. Twee ervan hebben een eigen wastafel. Alledrie hebben zekastruimte, twee eenpersoons bedden en een of twee stoelen. De bedden slapen trouwens uitstekend, wij hebben meestal allebei rugpijn van de bedden in vakantiehuizen, maar bij deze helemaal niet.

Badkamer
De badkamer is basic maar functioneel. Een douche, toilet en wastafel.

Praktisch
Jekunt de auto aan de zijkant of achterkant parkeren. Wij hebben ondervonden dat de zijkant niet altijdslim is, als het hard waait heb jekans dat er tuinmeubilair op waait. Achter is een prima plek!
Inde woonkamer en alle slaapkamers zijnplafondventilatoren aanwezig met 5 standen. Die bieden veel verkoelingop warme dagen. Alle ramen zijn voorzien van rolluiken, diede zon buiten kunnen houden en het ook lekker donker kunnen houden (handig metkleine kinderen).
Alle huisjes beschikken over een 'blauwe map', een zeer uitgebreide map met praktische informatie over het park en de huisjes, maar ook over de omgeving, restaurant-tips, mooie wandel- en autoroutes en meer. Ik heb dat nog nergens zo uitgebreid gezien, complimenten voor de samenstellers.

Receptie
Gert en Hester, de parkbeheerders, zijn zeer vriendelijk en altijd bereid om snel te helpen. Leuk detail, de vuilniszakken worden iedere morgen door Gert op het terras opgehaald waarna je weer een nieuwe vuilniszak krijgt. Wat een service!

Conclusie
Wij hebben ons prima vermaakt in huisje 30!

Klik hier voor meer foto's van het huisje

fam odekerken

via een vriendin ben ik op dit huisje attent gemaakt....
zij is er vorig jaar geweest en na dit gezien te hebben durf ik zonder meer dit huisje 30 te boeken
ik heb er nu al zin in.......
yvonne

Rebecca

We zouden de laatste 2 weken het huisje willen huren. we zijn met 5 pers. 3 kids 9,13,13 jaar. wat kost dit en past dit? Bedankt vast!