solemio.reismee.nl

Boot gehuurd

Vanmiddag hebben we een boot gehuurd. Er zijn hier in de buurt 2 grotere bootverhuurders, de dichstbijzijnde zit in Domasso (nog geen 10 minuten rijden) en de andere in Dongo (dik kwartiertje).

De eerste, in Domasso, doet het in reclamemateriaal net voorkomen alsof het een heel uitgebreide vloot heeft. Toen we er aankwamen werd er gezegd dat er met een half uur een boot voor ons terugkwam. Inmiddels kwamen er nog meer mensen en na dat half uur deelde de meneer ons mee dat hij een fout had gemaakt, de boot die terugkwam was al gereserveerd voor iemand anders. huhuh, vast wel. Maar als we 40 euro zouden achterlaten hadden we morgen gegarandeerd een boot. Of we konden nog een uurtje wachten, dan kwam er weer een boot terug. We hebben bedankt en zijn verder gereden naar Dongo.

Dat zag er al meteen een heel stuk professioneler uit. Ze hebben daar een heel uitgebreide vloot, met maar liefst 15 splinternieuwe Yamarin 56's van 40pk, waar je zonder vaarbewijs mee mag varen. Dat zijn echt hele mooie boten, en die 40pk's bleken ook nog eens behoorlijk wat pit te hebben.

De boot werd netjes nog even schoongemaakt en vervolgens kregenwe een uitgebreide uitleg en een kort oefenrondje met iemand van de 'crew'. Ook kregen we een kaart mee waarop stond waar we beter wel en nietkonden gaan varen. Goed geregeld dus.

De boot was prachtig, voorzien van mooie zachte stoffen bank, stoelen en groot ligkussen op het voordek. We zijn naar de baai van Piona gevaren (prachtig!) en vervolgens nog richting Bellano en Varenna.

Het is behoorlijk prijzig, maar voor een keertje is het het absoluut waard, zeker met zo'n prachtige nieuwe boot.