solemio.reismee.nl

Niks nada noppes

Vandaag lekker uitgeslapen, op het gemakje ontbeten, zwembadje opgezet, boek uitgelezen en verder helemaal niks.

Het was weer aangenaam 30 plus weer (nee, niet voor dertig plussers, maar boven de dertig graden). Morgen word het (naar verwachting) nog mooi weer met veel zon en een graadje of 28, maar daarna ziet het er minder goed uit. Vrijdag 22 graden en 85% kans op regen, en zaterdag 100% kans op regen. Kunnen we geleidelijk aan weer wennen aanNederland...

Gisteren trouwens nog wel gelachen, was ik vergeten te schrijven. Het was gisteren een nationale feestdag hier en dus waren alle Italianen vrij. En als Italianen vrij zijn en het is mooi weer, gaan ze met zijn allen (hele families en volkstammen) opde grasvelden aan het meer liggen. Op het grasveld tussen het park en het meer is het kinderzwembad van Sole Mio, met een hekje eromheen en bordjes eraan in het Italiaans en Duitsdat vermeldt dat het een prive zwembad is en enkel voor gasten van Sole Mio.
In het uurtje dat wij er gistermiddag zaten kwamen er steeds weer Italianen dieniet konden lezen met hun kinderen, of alleen de kinderen, waarna Gert aankwam sloffen en ze beleefd maar resoluut weer wegstuurde, wat vaak resulteerde in smerige blikken van die Italianen. In dat uuris Gert denk ik wel een keer of 10aan komen sloffen en over de dag gezien dacht ie minstens 100 kinderen weggestuurd te hebben.
Leuk tafereeltje om te zien voor de neutrale toeschouwer :-)