solemio.reismee.nl

Italiaanse Duitse Herder

Onze hond Beau is (zoals iedere goede baas beweert) de liefste hond ter wereld. Hij heeft echter 1 probleem, hij is allergisch voor Duitse herders. Toen hij nog jong was is hij 2x achter elkaar te grazen genomen door herders en sindsdien is hij allergisch. Dat wil zeggen, als er eentje te dicht in de buurt komt, komen de tandjes te voorschijn en begint ie hard te grommen. Wij proberen dan ook altijd 'contact' met een herder te voorkomen, maar vandaag ging dat dus mis.

Terwijl Femke en Marit op de dijk langs het meer aan het wachten waren op mijn parapente landing, lag Beau daar ook op het gras, vast aan een paaltje. Er kwam een Italiaan op de fiets langs met een herder, die hij nogal los liet en dus ook naar Beau liet lopen. Beau liet de tandjes zien en gromde flink, maar de herder koos de aanval in plaats van verdediging en dus werd het knokken. Meestal klinkt zoiets erger dan het is, maar bij nadere inspectie heeft Beau een flinke jaap in zijn bovenlip zitten.

De Italiaan ging helemaal door het lint en begon driftig te foeteren en gebaren. Femke heeft hem maar even laten gaan, tot de Italiaan na 5 minuten zoiets zei van 'Non Italiano?' waarna hij toch maar weer vertrok.

Herder vs Beau staat nu dus 3-0... Denk dat die verhouding niet meer goed komt...