solemio.reismee.nl

Even helemaal niets!

En dat is ook wel eens lekker: een dagje helemaal niets doen. Beetje rondwandelen op het park, langs het meer en bij de haven. Speeltuintje geweest. IJsje gegeten.

En ook weer een beetje gelezen. Ik had 2 boeken speciaal bewaard voor Italie, omdat het boeken zijn die zich in Italie afspelen en om een of andere reden leest hebben die boeken dan nog meer sfeer als je ze in dat land leest. 'Het zevende Sacrament' van David Hewson had ik al een paar dagen uit. Dit is het vijfde deel in eenerg goede detective serie die zich met name in Rome afspeelt.En vandaag eindelijk begonnen in het meest recent verschenenboek van mijn favoriete schrijver Andrea Camilleri: 'De eerste zaak van Montalbano'. Dit is het zoveelste (12e ofzo) deel uit een serie over commissaris Montalbano in Sicilie. Zeer sfeervol en met veel humor geschreven boeken. Beide series zijn absoluut een aanrader, maar dan wel bij het eerste deel beginnen.

Vandaag was het hier wisseldag, dus veel mensen die weggingen en ook weer veel nieuwe gasten. Net als afgelopen week zit het ook deze week weer helemaal vol.
En wij beseffen ons ineens dat wij ook alweer op de helft zijn van onze vakantie, dat is minder wantvoor ons gevoel zijn we er nog maar net. En we hebben nog best wel veel op de planning staan, veel meer dan we in het resterende weekje kunnen doen, dus we moeten zeker nog een keer terug.

De afgelopen week is het schitterend weer geweest. Alle dagen van vroeg tot laat kunnen volstaan met korte broek en t-shirt. De eerste paar dagen was het zonder wind wel heel erg heet (ruim boven de 30 graden), de laatste paar dagen waait het wat harder en is het heel aangenaam. Hopelijk blijft het zo'n weer de komende week! Vandaag hebben we eigenlijk pas voor het eerst bewolking gezien in de vorm van wat hardnekkige sluierbewolking.

Nou, gauw weer verder met niks doen

Laughing