solemio.reismee.nl

Bellagio en Menaggio

Vandaag hebben we een rendez-vous gehad met de plaatsjes Menaggio en Bellagio, waar we vijf jaar geleden ook al eens geweest waren tijdens een vakantie aan het meer van Lugano.
Er gaan 2 boten naar Bellagio, vanuit Varenna en vanuit Menaggio. Omdat we een paar dagen geleden al in Varenna waren geweest kozen we voor de boot vanuit Menaggio. Leuk om daar ook weer eens rond te wandelen.

Menaggio is vooral bekend als verkeersknooppunt omdat het de verbinding is naar het meer van Lugano en de snelweg naar Zwitserland. Maar het plaatsje zelf is ook echt de moeite waard om te bezoeken. Het heeft een hele fraaie, lange 'lungolago' (boulevard) en een gezellig en sfeervol centrum.

Nadat we kaartjes gekocht hadden en een klein half uurtje op de boot hadden zitten wachten, kwam deze een minuutje of vijf te vroeg (dachten we...) dus stapten we gauw op. Net nadat de boot 'los' was bedacht ik me dat er vanuit Menaggio ook een boot naar Varenna gaat en jawel hoor, we kregen er een rendez-vous bij... op weg naar Varenna in plaats van Bellagio.

In Varenna maar weer een kaartje gekocht voor de boot naar Bellagio en een kwartiertje in de speeltuin rondgehangen.

Uiteindelijk kwamen we dan toch in Bellagio aan en het was nog net zo mooi als in mijn geheugen. Wel een tikje mondain, er lopen nogal wat mensen die denken dat het stadje speciaal voor hen is gebouwd, maar dat kan de schoonheid niet bederven.

Na een uurtje of twee door de straatjes en trappetjes gedoold te hebben, hebben we de boot weer teruggenomen en deze keer hadden we zelfs geen keus, we moesten wederom via Varenna. Geen probleem, want het uitzicht vanaf de boot is erg mooi en we hebben toch vakantie dus geen haast.

In Menaggio nog even door het centrum gewandeld en een lekker ijsje gegeten en toen weer terug naar Solemio.

Meer foto's van Bellagio en Menaggio

adria@onsmail.nl

prachtige foto s heb er enkele afgedrukt we genieten van jullie nu ook elke dag kusjes aan marit en jullie liefs ad en ria.